بوستان پردیس قائم مشهد
نوشته شده توسط : mali

بوستان پردیس قائم مشهد

در شمال شهر مشهد این بوستان با وسعتی معادل 163926 مترمربع  واقع شده و از جنوب به بلوار صد متری قائم، تور مشهد تعطیلات خرداد 95 از شمال به شهرک امام هادی، از شرق به بلوار توس و از غرب به باغ آستان قدس رضوی منتهی می‌گردد. این مکان در سال 1378 به پارک تبدیل شد. از امکانات این بوستان زیبا میتوان به  به ساختمان نگهبانی، مکانی بازی‌های کامپیوتری، آلاچیق برای استفاده خانواده‌ها، بوفه، و تأسیسات بهداشتی ، تور مشهد تعطیلات بهار 95 سکوهای آبخوری، گلکاری های زینت یافته، معابر جدول کشی شده، ساختمان موزه ایرانی ، آبنمای موزیکال و آبشار مصنوعی و… اشاره نمود. این پارک به انواع گونه های گیاهی از قبیل اقاقیای معمولی و چتری ، عرعر، راش، افرا، صنوبر ، چنار و انواع سرو، کاتالیپا ، زیتون، تلخ ، کاج ، یوکا ، ترون ، پیراکانتا ، رزهای معمولی و هفت رنگ ، گل ناز و دیگر گل ها مزین شده و انواع گونه‌های گیاهی تزیینی، درختان و درختچه‌‌ها در فضای داخلی پردیس قائم وجود دارد که روی هم رفته طبیعت زیبایی را برای شهروندان و زائرین تور مشهد  به ارمغان می‌آورد .
 برای آبیاری فضای سبز و نیز آب نماهای ایجاد شده در پارک از آب جمع شده در برکه پارک استفاده می شود. با توجه به وسعت و موقعیت و طرح های دردست اجرای تور مشهد 95 سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری، این پارک درآینده به عنوان یکی از مهمترین پارک های شهر مشهد تبدیل خواهد شد.

 

بوستان پردیس قائم مشهد

بوستان پردیس قائم مشهد

بوستان پردیس قائم مشهد

بوستان پردیس قائم مشهد

بوستان پردیس قائم مشهد

بوستان پردیس قائم مشهد

 

 





:: برچسب‌ها: بوستان پردیس قائم مشهد, دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: